Labels

Friday, December 31, 2010

Bukti Google Chrome Lagi Laju?

Aku lebih suka pakai Firefox
Laju? Depend pada internet la
Kalo internet korang subcribe da laju
Pakai browser apa pon laju
So, aku pilih Firefox sebab

Bookmark susun dalam folder dengan tajuk warna warni
Tab pon warna warni
Ada banyak plugin berguna berbanding browser lain
Sebab tu suke Firefox, sistematik sikit dan banyak fungsi

Rata-rata, ramai yang cakap Chrome laju
Tapi apa buktinya?
Huhu

Pagi tadi tetiba cam nak test speed aku nyer Streamyx
 Aku subscribe 1Mb
Mungkin cukup laju kot kalo 2 3 orang jerk pakai

Jom kita usha

Internet Explorer

Firefox

Chrome

Run lagi skali guna chrome sebab laju sangat
Hasilnya


Aish
Makin laju
Tak puas hati nih
Try lagi skali


Pergh..
Laju giler..
Aku subscribe 1Mb jerk
Ni da nak dapat 3Mb ni
Pastu run banyak kali
Amik yang average la


Laju jugak kan Chrome
Saya mesti pilih
Wakaka
Macam mana pon
Aku tetap suke plugin kat Firefox

Kesimpulannya


BrowserPing (milisecond)DownloadUpload
Internet Explorer19ms1.52Mb0.43Mb
Firefox15ms1.52Mb0.42Mb
Chrome 15ms1.51Mb0.43Mb
Berdasarkan purata setelah 5 6 kali try

Internet Explorer lambat (ping internet amik masa 19ms)
Firefox dan Crome lebih kurang jerk lajunya
Tapi kadang-kadang Crome lebih laju

Yang jadi persoalan sini
Sepatutnya speed kita slow sikit dari kita subscribe
Kalo 1Mb, mungkin tak sampai 1Mb yang kita dapat
Urlm.. Syukur Alhamdulillah
Stakat ni takda masalah ngan Streamyx aku
Laju plak tu dapat

Kadang-kadang kite tak nampak rezeki bentuk camni
Allah nak bagi kita rezeki dalam apa jua sekalipun kita dapat
Hehehe..
Ceramah plak sini

Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

No comments:

Post a Comment