Labels

Sunday, August 26, 2012

Raya 2012 Penuh Bermakna

Sharing is Caring
Salam Lebaran
Masih tak lambat kan nak ucap
Rayer kan sebulan
Hihi

Raya tahun ni amat bermakna bagi aku
Kenapakah?
Tahun lepas aku da wat silap besar
Kerana respek keluarga angkat
Aku utamakan beraya umah keluarga angkat dulu
Yang aku kecewa
Pagi raya tu tak macam raya pon
Just pakai baju melayu
Takda bersalam minta maaf ngan seluruh ahli keluarga
Pastu pergi umah kakak angkat
Yang aku pelik
Ibu angkat duk umah jerk
Baju raya takda tapi dia ada baju kurung
Apa salahnya pakai baju kurung sedia ada memandangkan dia amat jarang pakai baju kurung
Ni pakai baju biasa jerk
 Anak sulung dia plak duk umah
Bukan nak jenguk maknyer dulu pon
Sedih kan
Petang raya aku ngan kawan aku balik Terengganu
Janji tengahari

Lagi pon
Tahun lepas tahun pertama aku beraya ada kete
Mudah la sikit nak beraya
Sonoknyer, leh bawak mak ayah aku jenjalan nek kete
Tambah kawan aku plak tu
Takpe la

Tahun ni
2012
Aku beraya sorang-sorang sebab aku dah duk sendiri
Balik kampung sorang-sorang
So, lagi senang aku bawak maka ayah aku
Yang paling aku tunggu
Saat pagi raya
Aku dapat bersalaman dengan seluruh ahli keluarga aku
Akak aku plak ada yang duk menumpang kat umah sebab baru lepas pantang

 Aku rasa macam baru jerk abg ipar aku servicekan kete aku
Sebelum balik aku servicekan lagi sekali

Aku gerak dari Hulu Langat jam 4 pagi
Sempat sahur dalam kete
Muahaha

Sampai di Kemaman kalo tak silap aku
 Muahaha
Die bagi peringatan aku tak lawak
Tapi dia tampal ngan kertas A4 yang aku tak tahan tuh

Raya Pertama
Aku penah post entri
Wordless Wednesday Special - Photoshoot Raya
Tu baju masa form 5 kot
Aku plan nak pakai baju tu
Sampai kampung
Aku selongkar almari
Aku jumpe baju ni

Kehkehkeh
Tahun lepas aku da pakai merah tu
Aku tak beli baju sebab macam rugi plak
Bukan aku selalu pakai pon
Huhu

Bila hari raya
Saat macam ni la yang aku tunggu
Happy sangat-sangat

Bersama anak buah baru 13 hari kot masa ni

Menu pagi raya aku
Wakaka

Raya Kedua
Siap sedia nak keluar jenjalan 


Malam tu plak kereta aku wat hal
Grrrrr
Aku suspek sebab aku tak buang pewangi letrik
Ingatkan da ok
Esoknya masih lagi sama
At last, aku kene tukar bateri baru

Raya Ketiga
Ke Pasar Payang beli barang untuk buat Nasi Dagang
Ikan Tongkol



Ni sume raya ke berapa aku da lupe
Hahaha
Baby baru dari bulan 2 ritu

Ni budak 2 orang ni aku bawak jenjalan
Tak duk diam sangat dalam kete
Aku ikat diorg
Baru la diam duduknya
Hahaha...

Thursday, August 16, 2012

Sotong Celup Tepung

Sharing is Caring
Alahai..
Bulan pose ni da 3 4 kali kot aku makan
Sotong, Ikan, Udang & Udang celup tepung
Biasanya aku pakai tepung segera jerk
Akhir2 ni aku cam nak guna resepi orang lama
Resepi dari nenek aku
Tapi nenek aku da meninggal da - Al Fatihah
Terima Kasih
Pastu aku calling2 la mak aku
Ni dia resepinya..

Sotong Celup Tepung


Bahan2
1/2 cawan Tepung beras
1 Sudu kecik Kapur barus
1/2 Sudu kecik Serbuk Kunyit
1/2 Sudu kecik Garam (Garam aku x bape masin, ntah garam ape mak aku beli ritu)
1 Biji Telur
2 Ekor Sotong Betina & 1 Ekor Sotong Jantan

Cara2
Gaul semua bahan (1) sampai jadi pekat (3)
Bila da pekat tu, masukkan Sotong
Goreng ngan api sederhana kuat
Tips taknak sotong keras, goreng jangan terlalu lama sebab makanan laut memang cepat masak