Labels

Tuesday, August 09, 2011

Bengang Giler Ngan Loan ASB

Sharing is Caring
Pergh..
Menyirap jugak darah aku
Ingat nak wat loan abes RM60K
Tapi dapat RM20K jerk
Pa la sangat aku dapat buat kan..
Bukan nak beli pape
Nak buat bisness

Kesahnya
Suatu hari tu (tahun lepas) aku ke Maybank bukak akaun
Diorg offer aku loan ASB
Aku dengar ceramah dia
Pikir pikir sat
Pastu macam loan ASB RM50K tu berbaloi
Aku tanya la orang tu
"Kalau wat loan ni RM50K, nanti tak susah ke nak wat loan kereta or peribadi?"
Orang tu jawab
"Tak.. Yang ni kita buat untuk simpanan.. Tak effect pon"

Pagi tadi aku ke Bank Islam
Nak wat loan untuk bisnes
Aku bagitau la aku ada buat loan ASB
Akak tu cakap
"Yer kew.. Ala.. Biasanya sangkut. Ramai yang ada loan ASB sangkut wat personal loan"
Aku tanya la
"Kenapa kak?"
Akak tu cakap lagi
"Memang ASB tu simpanan tapi loan ASB tu da masuk komitmen bulanan"

Pergh..
Tingat plak aku kat orang Maybank tu
Nak ajerk aku maki hamun
Bangang nyer orang
Pentingkan diri sdiri, fikir la effect kat orang lain jugak
Lau aku tau camni
Nak sangat ASB
Baik aku wat sikit jerk
Tak pon simpan sdiri
Sikit pon, sikit la..

Friday, August 05, 2011

Vogue Tak Saya?

Sharing is Caring
Alahai..
Ada ke patut pegi KFC macam neh
Geli sangat nak makan KFC ada org macam neh
Waaaa... Larik..


Motor Yang Tak Pernah Jatuh

Sharing is Caring
Motor yang tak pernah jatuh katanya
Time aku baca ayat
"tak pernah jatuh"
Dalam hati aku cakap
Motor ni boleh jatuh ke?
Lagi lawak alasan dia
"...sebab ada banyak tayar"
Wakakaka..

Posing Maut

Sharing is Caring
Wah.. Simpang betol aku tengok gambar ni.. Geli jerk.. Tapi lawak.. Hahahaha...

Thursday, August 04, 2011

Wajah Baru Sempena Sambut Ramadhan

Sharing is Caring

Muahaha..
Gigih kan aku bulan pose neh..
Ekeke..

Pape pon
Selamat Berpuasa kepada semua kengkawan

Wednesday, August 03, 2011

Wordless Wednesday #1 - Semuanya 28hb Julai 2011

Sharing is Caring
Makan² opis sebelum sambut puasa
12:59pm
Soul Garden Plaza Pantai

**pic besday kt opis tgu kawan kasik..**

Sambut besday kat umah
9:00pm
Batu 15, Hulu Langat

Tuesday, August 02, 2011

Mengidam Motor Besar Di Bulan Puasa

Sharing is Caring
Sape nak bagi aku hadiah motor besar?
Haha
Orang len mengidam nak makan itu ini dalam bulan puasa ni
Aku plak mengidam nak pakai motor besar


Waaa.. Bergelora lam hati nak pakai motor besar
Tadi usha kat tenet
Ternampak plak bayar bulanan dia serendah RM270
Biar betik
Rasa macam nak mencarut jerk
Wakaka

OMG..
Aku baru jerk beli kete


Tapi bila kira²
Macam mampu kot nak pakai motor tu
Aku cam kurang sket la nak bawak kete
Skang pon aku da jarang bawak kete
Tau nak duk menumpang jerk sebelah
Lebih syiok nek motor
Haha
Larat lagi kot nak bayar bulanan
Pape pon, aku kene wat kira² balik

Chawww cin cau...

Monday, August 01, 2011

Apa Jadi 1 Ramadhan Aku?

Sharing is Caring
Ramadhan kali amat bermakna bagi aku
Aku dapat meraikan ramadhan kali ni dalam suasana berkeluarga
2 tahun sebelum ni aku berpuasa sorang²
Tapi tak sorang jugak la
Ada kawan tapi kadang²

Sekarang
Aku tinggal dalam suasana berkeluarga

Malam tadi pegi beli barang kat pasar malam untuk sahur
Seronok
Beli songkok untuk pegi terawih
Tapi malam tadi terlepas
Hehe.. Tak sedia lagi, pastu kene jaga budak
Sahur tadi aku bangun kol 4 pagi
Tengok makanan da tersedia
Nasi goreng + ikan masak merah kot
Selerea sikit tengok nasi goreng
Tekak aku susah sket telan nasi putih pagi²..


Tak sabar petang ni berbuka bersama
Ni da kol 3 petang
Balik kije kol 4.30 petang
Hurlm.. Sabo jerk la..

Kepada mereka yang berpuasa tu
Berpuasa la yerk..
Jangan ponteng² tau..
Hehehe