Labels

Monday, December 20, 2010

6 Perkara Blogger Yang Berkira

Dalam dunia realiti kita
Keadaan berkira selalu jerk ada
Tak kesah la bab derma ke, tolong-menolong ke, kongsi ilmu ke

Tapi dalam dunia maya blogging pon ada
Tak la semua
Mungkin ada segelintir
Entri kali ni bukan nak bercakap tentang tips
Tapi sekadar pendapat sahaja
Tak salah kalau kita mengkaji
Betoi tak?

So, Asrol Mania cuba kaji perangai berkira dalam berblogging
Kat mana yang kita boleh berkira?
Jom
Apa kata survey

1) Nak komen tapi komen da banyak
Bukak jerk entri orang, baca abes... Pastu nak komen. Tengok-tengok komen da banyak. Malas la nak komen. Komen dia da banyak. Entri aku pon tak banyak macam tu orang komen. Wink..

2) Huh, owner ni tak pernah komen blog aku
Nampak entri macam menarik kat dashboard. Pastu klik dan baca. Bila nak komen, tengok dulu sape owner dia. Huh.. Dia ni, tak penah pon komen kat blog aku. Malas la nak komen kat blog dia. Jadi silent reader sudah...

3) Malaslah nak klik iklan dia
Kat blog sendiri, "Klik la iklan aku ni", kat blog orang, "Malas la aku nak klik, nanti dia yang dapat dwet/BE". Hahaha... Ada kot orang macam tu kan..? Asrol letak iklan kat blog sendiri tak fikir pon nak dwet sangat, just nak bagi ceria jerk blog ngan iklan.

4) Kalo dia follow aku, baru la aku follow dia
Ping blog kat mana-mana.. Lepas tu tulis, "Follow la blog saya, nanti saya follow blog awak." Macam ni ok lagi, kalo dia komen blog orang yang dia tak komen, then dia cakap macam tu? Sewel sangat... Hahaha..

5) Tak nak la follow, dia da ramai follower
Ni bagi yang suke "i follow u, u follow i". Wah, member dia da ramai, malas la aku follow dia. Bukan follower aku bertambah pon. Haha.. Kalo blog tu macam best entri dia, follow jerk la. Kalo tak best, takyah follow. Ni macam pertandingan follow-follow plak. Haha..

6) Ceh, aku komen tak penah reply
Nak komen kat entri orang tapi ingat yang lepas-lepas, owner tu tak penah reply komen dia. Hanya publish jerk. Sebenarnya mana dia tau komen tu direply ke tak? Subscribe komen pon tak. Haha.. Asrol suke subscribe komen kalau komen atau entri tu macam penting. Baru la ada 2 way interaction.

Okay.. Jangan terasa yerk..
Kalo terasa, ubah la diri tu
Berblogging la seikhlas hati
Wakaka
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

No comments:

Post a Comment