Labels

Friday, December 10, 2010

Sakit Jiwa Tukar Profail Facebook Baru Ke Lama | Tutorial

Geram dengan profail Facebook baru
Aku tak bleh pon nak mesej sape yang pakai profail baru
Da la serabai jerk aku tengok
Memula macam excited jugak nak try yang baru
Kalo korang nak tukar profail lama ke baru

Facebook lama

 Facebook baru

Tapi tak boleh mudah-mudah jerk tukar ke lama balik
Menyakitkan hati
Aku tukar ke lama
Kejap jadi, kejap tak jadi
Tapi skang da jadi da

Ada 2 cara
Korang bleh try 2 2

Pertama
Deactive profile
Deactive ni bermaksud taknak aktif akaun
Lepas deactive, facebook terus logout
Kalo tak bukak dalam masa 2 minggu
Akaun facebook kita akan di delete
Dalam masa 2 minggu kita login
Akaun kita akan aktif balik
Tapi untuk cara ni
Kita cuma deactive dalam masa 10 minit jerk

Pergi kat Account >> Account setting

Kat bawah skali ada Deactivate Account

Korang klik jerk untuk deactivate

Tunggu lepas 10minit bukak balik
Tadaaa.. Da okay..
Tapi aku ada masalah sket pastu
Bila review page orang yang new profail
Page aku jadi new jugak
Kalo aku logout
Login balik, jadi lama plak
Huhu..

Kedua
Yang ni mudah jugak
2 3 minit jerk
Tapi masalahnya kene add page
Korang add page ni Facebook Developer
Kemudian pandai-pandai la korang add kat page favourite ke ape
Aku sendiri tak faham nak add mana
Main tekan jerk
Pas add segala tu
Cara terbaik adalah korang tutup tab Facebook
Kemudian klik sini Facebook New Out
Dia akan ke home page Facebook
Aku buat terus jerk ok

Skang aku hapie pakai Facebook lama
Cume ada Facebook kawan-kawan yang baru
Aku tak leh anta mesej kat diorang
Nasib ler, kalo time aku baik hati nak blanja makan
Mesej kat Facebook takleh
Bubye la jawabnya.. Haha..

Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

No comments:

Post a Comment