Labels

Saturday, November 27, 2010

Sekali Sekala Kita Kena Manjakan Diri

Tajuk..
Bukan main erk..
Haha.. Betol la tu..
Sekali sekala, kita kene la manjakan diri jugak
Lagi-lagi pada hari minggu ni
5 hari kita kerja
Hari minggu jerk la kita amik masa untuk rehatkan badan
Tapi aku tak biasa buat pon
Tapi hari ni macam nak appreciate sangat pada diri sendiri
Wah.. Kenapa erk?

Kelmarin
Masalah kerja
Ada sorang staf ni dari Terengganu, nak buat kerja yang urgent
Masa tu petang dalam kol5 lebih
Dia baru jerk guna sistem kami
Boleh buat cuma tak cekap lagi la..
Maklum la, orang tua
Dia mintak aku tolong buatkan
Lagi pon aku tau, kalau dia nak belajar time tu, memang lambat la..
Aku pon tolong la buat
Bukan sebab dia satu negeri dengan aku
Tapi atas dasar kerja tu urgent
Da siap semua
Dia cakap, lain kali la dia belajar
Ok..
Aku bukan baik hati sangat
Tapi sekadar bertolak ansur la
Da kerja tu pon urgent

Semalam
Ada sorang vendor aku
Datang dengan muke bengis dan aku nampak dia cuba kawal kemarah dia
Aku kan cepat menilai tingkah laku orang
So, aku checkpoint first impressions dia
Aku tunggu dia cakap
Dia tanya ada tak aku tolong staf tu
Aku cakap ada
Aku terus terang yang aku tolong buatkan
Sepatutnya tak boleh buatkan
Tapi vendor tu tau urgent
Dia cakap aku buat kerja salah
Dan ada orang dari unit lain marah sebab salah
Fine, aku terima kesalahan aku
Tapi aku tak puas hati
Kenapa diorang nak marah?
Apa salah kalau diorang yang betul kan?
Actually diorang tak tau sape yang buatkan
Maybe diorang ingat vendor yang buat
So, sebab tu vendor tu macam nak marah memula
Sebab dia yang kene marah
Lepas tu vendor tu tak jadi marah aku
Sebabnya
Aku yang marah-marah dulu
Wakaka
Nak tau kenapa?
Sebab dia cakap, "Kenapa u tak bagitau i dulu?"
Aku marah dia balik "Dah keje tu urgent, mana la i tau u tau ke x"
Dia takda point nak balas
Dia cakap "u tau tak unit XY marah sebab salah?"
Aku tau, point dia nak cakap, dia yang kene marah
Aku balas "Kalau diorang nak marah, suruh diorang marah i, kan senang, biar i yang jawab. Buat keje salah, tak buat kerja salah. Kalau salah, diorang jerk la yang betulkan. Diorang ni memang saja nak carik pasal dengan kita. Da tau tu kerja unit ABC, kenapa diorang tak bincang jerk dengan sana. Ntah pape nak marah kita.."
Aku mula buat bengis
Vendor tu da takda point lagi
Dia pujuk aku, mintak aku cooldown
Nevermind
Aku pon tak salahkan dia jugak
Unit XY ni memang nak kene kot
Cerewet dan suke carik pasal dengan aku
Bukan 1 2 kes, da banyak kes da

Pagi ni
Takda la special sangat pon
Saja nak menyucikan otak
Aku pon cube la nak makan benda yang nampak sedap di mata
Tadaaa...
Cornflakes + Susu + Krim + Kerepek pisang
Hehehe...

Tengahari
Member aku call
Nak anta lappy dia
Nak suh maintenance
Kebetulan mak dia da masak nasi
Dia bawak skali nasi untuk aku
Yay.. Takyah masak
Hahaha
Aku pon mula la kerja-kerja selenggara
Satu untuk maintenance
Lagi satu untuk aku online
Rini aku banyak abeskan masa tinjau 3D
Aku download movie 3D
Layan citer jap.. Hehehe..
K la.. Da petang nih..
Nak goreng daging blackpaper jap..
Nak ratah..
Hehehe...
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

No comments:

Post a Comment