Labels

Thursday, November 18, 2010

Buang Segala Masalah Kat Genting Highlands

14 November 2010
Trip to Genting Highlands
Plan 2 minggu sebelum, nak pegi 5 orang
Ngan budak opis jerk
Seminggu lepas tu
Hanya 3 orang jerk jadi pegi
Pastu tambah plak sorang lagi kawan kepada sorang kawan
Kami pegi balik naik bas jerk dari KL Sentral - Genting
Sorang kena RM41 + Outdoor

Sehari sebelum
aku da ingatkan diorg semua
Datang awal sebab lau awal takpe
Lewat takot bas tinggal plak

Pagi hari kejadian
Kawan pada kawan tu datang lewat amik aku
Pastu kene amik kawan aku plak
Fine.. Aku takleh nak cakap pe da..
Da lewat, nak marah pon tak guna
Aku biar je la, biar dia tau lewat tu macam mana effect dia

Dari Shah Alam - park kete kat Kerinchi
Naik LRT Kerinchi - KL Sentral
Sampai KL Sentral, jam 8.05
Bas da tinggal kami jam 8 tadi da..
Fine wahai bas, kami lewat 5 min jerk ko tinggal

Kitorang pon ke Gombak, amik tiket kol 9
Kat KL Sentral da abes
Nasib baik ada lagi tempat duduk bas dari Gombak - Genting
Tambah RM3.40 jerk tiket bas pegi Gombak - Genting

Gombak

Sampai di Genting,
Kitorg kene naik shuttle bas sebab Skyway Cable Car ngah maintenance

Ngah tunggu shuttle bus

Nerves jugak tunggu shuttle bus ni
Sebab tak sabar nak sampai atas

Sampai jerk atas
Kamera DSLR plak jem
Lens not attached
Aduyai.. Ape plak nih..
Dalam bas bukan main syok bergambar
Aku plak bukan tau sangat kamera nih
Baca error tu, macam tau jerk kenapa
Tapi tak berani sangat nak godek

Dari dia trus tak dapat
Aku cabut dia punya lens
Lam hati "Mati la aku lau aku tak dapat sambung balik nih"
Wakaka..
Bila aku pasang balik trus ok
Fuhhhhh.. Selamat aku..

Kami pon enjoy la sana..




Keadaan berkabus..
Hari pon mendung ritu
Tak pe la, nampak sket macam musim sejuk
Berangannnnn..

Okeh..
Tak da pe aku nak main atas ni
Datang pon nak jenjalan jerk
Bukan nak main sangat pon

Ngah jenjalan
Member aku tunjuk aku satu tempat
Sebab diorang tau aku suke main benda tu
Kena bayar pon sanggup main.. Haha.. RM9 shj untuk 12 batang
Batang ape tu? Wakaka.. Tengok la bawah ni..

Penuh bergaya tuh.. (Pengsan)
Takda la hebat sangat pon main
Tapi kawan baru aku cakap
"Pergh.. Hebat jugak ko main.."
Aku pon cube la rendah diri
"Aish.. Da banyak kali main da"
"Owww.. Patut la.."
Padahal baru bape kali main
Eleh.. Nak cakap dia hebat la tuh
Wakaka..
Bukan camtu la, seyesly aku baru beberapa kali main
36 kali kot aku main
Beeeetoooollllllll
Skali main 1 batang
3 game x 12 batang = 36 la..
Haha.. Baru 3 game la aku main
Resultnya..

Tada..
Amacam?
Korang judge la sendiri

Lepas main ni
Jalan-jalan lagi
Ingat nak main Fun Cart
Tapi penat beratur lama, aku ngan kawan baru tu cancel
Asik cakap kawan baru kan?
Gambar takda
Okay la.. Ni aku kenalkan kawan baru aku

Dari kiri: Shiela (kawan study a.k.a dak opis), Dayang (dak opis), Asrol (aku lar..), Kazwini (Kawan baru a.k.a kawan Shiela & Dayang)
 
Da tengok kan..
Masa ni ngah kat Taman Dinasour nek bot
Pastu jalan-jalan lagi..



Wah..
Bukan main posing
Time ni aku lupekan segalanya sal kije mahupun cinta songsang aku
Erk... No komen..

Lepas tu sempat la main beberapa game lagi
Aku main Boating
Baru main kejap, da hujan

Pastu kitorg terus ke Indoor
Makan-makan sebelum solat zuhur
Pas solat
Kitorang jenjalan lagi
Bergambar dan carik souvenir


Puas kat dalam
Kitorang kuar balik
Ujan pon da benti
Nak bergambar kat luar plak
Kikiki



 

Okay..
Da penat da berjalan
Tiket balik kol 6.30
Tapi kol 4.30 lebih camtu
Kitorang da turun bawah
Takot kene tinggal lagi macam pagi tadi
Wakaka

DSLR Nikkon vs iPhone 3G
Hakhakhak..

Ni dalam shuttle bus
Sampai bawah
Lam kol5 lebih
Lepak dan solat asar
Punya la susah carik surau
Turun naik lif kitorg carik

Last-last, tanya kat balai polis..
Wakaka..

Sementara tunggu bas sampai
Sempat jerk abeskan kodak a.k.a memory & bateri
Hehe..



Pagi tadi aku cakap kitorang lewat 5min kan..
Bas tinggal kitorang
Masa tunggu bas nak balik KL Sentral
Bas plak lewat
Alasannya pegi minum air
Masa nak naik bas, ada pakcik jaga bas cakap mintak maaf sebab lewat
Aku cakap "Ok, lain kali jangan buat lagi"
Tak tau la dia dengar or tak
Pagi tadi dan-dan kene tinggal
Ni, bas plak yang lewat
Ingatkan punctual sangat
Sib bek aku plak tak tinggal bas tu
Wakaka...
Cakap-cakap sal bas
Ni ha rupa bas tu



Sampai KL Sentral kurang lebih kol8 malam
Lepas tu anta Shiela balik umah
Aku pon melepak kat Shah Alam plak makan-makan ngan member aku
Wah, da naik taraf jadi member
Kol 11 malam baru sampai umah
Pergh.. Penatttttt
Tapi semua kepenatan tu leh cover ngan pengalaman best
Hehe..

Aku plan nak gi Langkawi plak pasni
Sape nak join?
Muahahaha...
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

No comments:

Post a Comment