Labels

Thursday, November 18, 2010

Boleh Tak Ko Jangan Perasan Sangat Ko Tu Hebat?

Apa korang rasa kalo korang direndah-rendahkan
Skali-skala tak kesah la kan
Kalo skali dia pandang rendah kita
Tak kesah la sebab maybe dia nak puji diri sdiri
Atau dia nak cakap yang dia pon pandai
Tapi kalau berkali-kali nak tunjuk pandai
Macam nak tunjuk sangat yang kita ni lebih bodoh dari dia

Sabar je la orang macam ni
Dalam semua perkara
Dia nak jugak orang tau yang dia tu hebat
Hello bai, jangan over sangat
Ko pon ada kelemahan what
Okay, maybe la ko hebat
Tapi jangan pandang rendah kat orang
Orang macam ko hanya tengok kelemahan orang
Cube ko tengok kelemahan diri sendiri plak
Bandingkan dengan kelebihan yang orang lain ada
Tu dipanggil RESPEK

Ko nak bezakan aku dengan orang lain
Ko silap
Rambut tak semua sama hitam
Hati pon lain-lain
Nak dibandingkan ko
Kenapa ko tak jadi macam orang bijak pandai?
Oh ya.. Ko dah pon
Ko kan perasan yang ko tu sentiasa bijak

Came on la..
Ingat la pada yang Satu
 Allah tu Maha Besar
Segala puji bagi Allah
Yang ko nak pasan lebih-lebih
Sampai ko pandang rendah kat orang tu asal?
Owh...
Ko tak sedar erk?
Kalo ko nak tau sangat
Ko tak penah nak trima kenyataan
Ko fikir ko tu penting sangat
Ko tu yang pertama
Ko tu hebat sangat
Semua benda ko tahu
Tapi ko tak pernah tengok kelemahan ko
Ko selalu bandingkan kelebihan ko dengan kelemahan orang lain
Sebaliknya, NOTHING

Ingat, jangan sampai aku hangin satu badan baru ko nak sedar
Sebelum ni aku buat sopan, ko cakap aku berlembut
Tapi ko tak sedar yang aku tengah RESPEK ko
Apa ko balas?
Bukan NOTHING, tapi ko HINA aku

Moga Allah cepat-cepat bagi ko hidayah
Moga ko cepat sedar kesilapan ko
Amin..
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

No comments:

Post a Comment