Labels

Tuesday, November 02, 2010

Senarai Software Yang Mesti Ada Dalam Komputer

Aku nak share ngan korang
Software yang mesti aku kene install
Lepas format laptop
Mesti aku install semua software ni..
Mungkin ada jugak software yang korang tak penah tau kan..
Ni dia apa yang aku suka pakai


Adobe Photoshop
Software ni memang amat penting bagi aku sebab aku suke edit gambar.
Flash
Flash ni plak install sebab nak pakai dia punya plug in jerk.
Acrobat Reader
Walau camne pon, yang ni memang penting untuk baca format pdf.
Abbyy FineReader
Yang ni plak untuk scan tulisan pada gambar. Means, kita leh copy ayat yang ada pada gambar.
Sonic Foundry Sound Forge
Sesuai untuk edit-edit lagu, cut lagu. Senang pakai.
Quick Media Converter
Yang software paling best untuk convert lagu or video. Semua format boleh.
mp3Gain
Kadang-kadang ada lagu yang kuat dan perlahan suaranya, software ni memang terbaik untuk seragamkan suara lagu.
Antivirus Avira
Antivirus yang terbaik bagi aku. Hehe.. Dia banyak selamatkan nyawa aku.. Ramai kot pakai ni.
MalwareBytes
Malware pon perlu kita jaga-jaga jugak. Aku install tapi sebulan skali je aku guna untuk scan malware.
Winamp
Semua komputer ada winamp kot. Aplikasi paling mudah. Aku create banyak playlist, so, senang la pilih lagu ikot mood.
The KMPlayer
Ni video player. Aku suke pakai ni, lebih kurang sume format la leh main kecuali rmvb je kot..
Yahoo Messenger
Sape takda YM tu aku rasa pelik la plak. Tapi aku tak suke sangat on YM. Bila c2c slalu hang. Benci..
Skype
Yang ni aku pakai kat opis. Tapi kat umah pon ada jugak pakai sebab memang slalu on bila lappy on.
Revo Uninstaller
Kalo korang nak unistall software, biasanya kat registry tak delete. So, pakai la ni, leh delete sume berkaitan sofware tu.
Windows Live Mail
Sape-sape ada hotmail, leh la pakai ni. Senang nak baca emel, tak yah bukak browser. Macam pakai outlook.
Glary Utilities
Skali skala kene jugak maintenance komputer. Paling sesuai pakai software ni.
Snagit
Software untuk printscreen. Jauh lebih mudah dari biasa. Siap boleh edit bagai lepas printscreen.
Folder Marker
Banyak sangat folder yang hampir sama dalam hardisk, pakai la ni, leh tukar warna folder ngan mudah.
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

No comments:

Post a Comment