Labels

Wednesday, November 24, 2010

Gejala-gejala Aku Tengah Busy

Rasa macam da lama aku tak blog walking
Macam tak larat nak jalan-jalan
Balik umah macam nak rehat
Nak sangat jenjalan blog kawan-kawan
Nak baca celoteh diorang
Aku suke baca blog orang ni
Sebab aku leh lupekan masal aku
Tapi....
Penat kerja kot..
Aku tak suke bawak masalah keje balik umah
 Dulu..
Aku balik kije
Aku online jerk
Aku langsung tak fikir pasal keje
Bukan macam time study
Balik umah nak kene fikir assignment, quiz, study lagi

Sekarang
Aku kije, balik umah rehat
Pasal kije
Tunggu aku pegi opis plak esok

Kalau dulu
Aku berblogging, aku citer kesah orang

Sekarang plak
Aku macam nak citer sal kije aku plak sini
Hahaha

Gejala-gejala aku makin sibuk sekarang
Aku baru nak letakkan kepala atas bantal
Aku pegang tepon nak time jam
Tringgggg.. (Wahh.. old skool bunyi tepon)
"Asrol, saya tak leh masuk sistem la, boleh tolong fix kan tak"
"Ok, kejap.."
Aku pon bangun la bukak sistem pastu emel
Tak cukup emel, call lagi sampai dia success
"Asrol, can u call this unit and teach them how tu change the model"
Pukul sepuluh malam
Waktu aku ngah melepak
"Asrol, how to cascade 4 port?"
SMS, aku tak reply, dia call
Da dekat nak balik kije
"Hey, can u help me to check this?"
"Have u finish? I need it today"
Sedangkan aku banyak kene settlekan masalah lain
Belom siap kije lama
"After this, u start new testing"
Belom lagi aku siap kije baru
Kije lama muncul kembali
"For last week testing, u can re-try now"
Baru jerk sampai opis
Bontot tak sempat panas
Tringgggggg lagi..
"En Asrol ke? I need ur help la.. This equipment ada problem"
Ada jugak
"Any updates for yesterday issue"
Emel da berejam sampai
"I da emel u 2 kali da.. Tapi u tak reply lagi"
Tak pon
"Tadi i da emel u, u tak tengok lagi kew?"
Masalahnya macam la dia sorang ada masalah
Tak pon
Macam la dia sorang yang boleh emel aku
Dalam sehari
Lebih kurang semua ni la aku hadapi
Tadi pon teruk
3 4 keje yang aku tak penah settle
Aku kene settle
Sampai migrain aku
Huhu..
Korang wish la aku supaya aku lebih tenang erk..
Kadang-kadang serabut kepala fikir sal kije
Sampai umah
Masih ada orang contact tanya sal kije
Ingatkan, balik umah leh rehat..
Urlm..

Tu pon
Aku bersyukur sebab aku ada kije
Lau aku takda kije
Mesti aku wat perkara murka
Hehehe..
Alhamdulillah...
Puas hati aku dapat membebel sini..
Wakaka...
.
Sekadar nak luahkan isi hati..
Salam..
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

No comments:

Post a Comment