Labels

Sunday, October 31, 2010

Mesti Ramai Naik Hangin Dan Terkejut

Elop.. Ha..
Apakah yang buatkan ramai yang terkejut?
Sebabnya aku da pon terkejut..
Haha..
Korang? Jangan terkejut tau..
Tapi kalo da terkejut tu, redha jerk la..
Aku nak cakap sini pasal bil telefon
Ingat tak iklan TM raya ritu
Ayat best dia
Mak nak call semua saudara kita
Semua???
Kan panggilan percuma seluruh negara..
Wak lu... Percuma la sangat..
Mest ramai yang terpedaya
Maksud percuma oleh iklan di sini
Pakej BlockBuster dan Voice Deal sahaja ok..
Cume kita jerk tak perasan
Adoi..
Setahu aku, tak raya pon percuma..
Nak salahkan kita ke sapa sebab salah faham iklan ni?

Ni adalah screen shot yang ada dalam video
Tapi ramai yang tak perasan sebab pakej tak jelas
Mungkin gambar kecik, tiada penerangan, atau sekejap sangat iklan
Tapi yang aku musykil, kenapa perlu dia cakap percuma musim perayaan?
Sedangkan pakej tersebut memang percuma
Mungkin dia nak kita keliru dan terus guna

Ni iklan Pakej Blockbuster dan VoiceDeal *Besarkan gambar untuk paparan lebih seksi
Cube korang perhatikan
Iklan panggilan percuma musim perayaan merujuk kepada pakej di atas
Kalo korang tengok betol-betol
Dalam iklan tu ada tulis
FREE calls to TM Fixed Line nationwide
Untuk semua pakej
So, bukan musim perayaan saja la

Aku baru perasan lepas aku tengok bil secara online
Aku kene bayar untuk panggilan ke kampung (fixed line ke fixed line)
Terkejut jugak aku
Kenapa kene bayar?

Aku ada borak dengan member aku
Famili diorang pon terkena macam aku
Terpedaya dengan iklan
Dapat bil pastu kene bayar untuk panggilan seluruh negara
Dia ada ajukan kepada operator TM
Operator tu cakap, memang ramai keliru, sepatutnya pengguna tanya dahulu
Hello... Da korang buat iklan mengelirukan tu
Sah-sah la orang terkena
Perlu ke pengguna tanya dulu operator?
Kalo 1 juta pengguna yang pakai, semuanya nak kene call operator dulu la?
Kenapa operator tu tak call pengguna dulu terangkan maksud iklan?
Takda otak punya cakap..
Lain kali buat iklan
Jangan asik nak buat orang terkena
Bagitahu dengan jelas
Perlu ke kita aniaya orang untuk carik keuntungan?
Fikir-fikirkan la...
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

No comments:

Post a Comment