Labels

Tuesday, May 04, 2010

Kawan Yang Tak Di Anggap

Semalam, aku tak macam sebelumnya.. Sabar aku kadang seperti da melampaui batas, tapi aku tambahkan lagi tanah pada batas aku supaya aku lebih sabar.. Namun, bila aku lebih bersabar, aku bagaikan menunjukkan bahawa aku lebih bersalah sedangkan aku tak nak menambahkan kerumitan.


Aku selalu tak faham, kenapa lau gaduh, aku slalu dipersalah. Sebab aku yang mula dulu minta maaf? Aku minta maaf sebab aku tak nak gaduh tu bertambah besar. Aku nak dia gembira bahawa aku tak salahkan dia. Bila aku tak salahkan dia, dia bagaikan anggap salah tu aku punya. Kadang² aku tak tau ape salah aku sebenarnya. Dia plak susah betul nak minta maaf. Ego mungkin.. Atau memang bukan salah dia. Kalau itu bukan salah dia, ape salah aku? Ada sape² nak jawab kalau hanya aku dan dia je yang gaduh dan masing² tak tau ape salah masing²?

Itu la bila kawan yang tak dianggap. Dia hilangkan segala jasa kawannya yang lepas², kemudian dia anggap kawannya musuh. Macam selama ni kami berkawan bukan atas nama sahabat tp atas nama kepentingan. Bila susah baru carik aku, bila senang, senang² nak buang aku.

Sebenarnya da lama aku perhatikan dia. Aku jadi kawan dia hanya waktu dia perlukan aku. Bila aku bersuara, ada jerk yang tak kene pada dia. Aku pon da perasan sebelum ni, apa jua yang orang lakukan, mesti ada yang tak kene pada dia. Dia pon selalu cerita hal² yang dia tak puas hati apa yang orang buat. Selalu jerk aku dengar. Ada jerk yang dia tak puas hati. Then dia berkeras nak salahkan orang jugak. Bila aku cuba buka fikiran dia, kami akan gaduh dan aku juga yang bersalah.

Sekarang, apa yang dia buat pada orang lain yang sebelum aku, da terjadi pada aku. Aku dah dapat agak, aku dan dia kawan rapat walaupon baru kenal, kalau ikut pengalaman lepas, cepat kita rapat dengan orang tu, cepat juga la kita putus dengan dia.

Aku pon tak terus salahkan dia, mungkin ada silap aku yang aku tak sedar. Tapi nasihat aku pada korang semua, walau seteruk mana kawan korang, sekali korang berkawan, selamanya dia kawan korang. Sedikit jasa kawan boleh bawak kita ke syurga Allah. Jadi, kenapa korang beria nak persalahkan kawan sedangkan korang tak pernah beria nak berterima kasih pada kawan.. Apatah lagi korang beria bersyukur pada Allah bila kawan sedang bantu korang waktu senang atau susah..

Lagu ni, aku tuju pada kawan aku tu, sebabnya, maksud pada lagu ni bawak erti pada persahabatan aku dan dia..


Kasih Yang Tak Dianggap

aku mentari tapi tak menghangatkanmu
aku pelangi tak memberi warna di hidupmu
aku sang bulan tak menerangi malammu
akulah bintang yg hilang ditelan kegelapan
selalu itu yg kau ucapkan padaku

reff:
sebagai kekasih yg tak dianggap
aku hanya bisa mencoba mengalah
menahan setiap amarah
aku sang bulan tak menerangi malammu
aku lah bintang yg hilang ditelan kegelapan

repeat reff
sebagai kekasih yg tak dianggap
aku hanya bisa mencoba bersabar
ku yakin kau kan berubah

repeat reff
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

1 comment:

  1. takpe2.. ku anggap mu kawanku. hehee. u are not alone anymore. hik2

    ReplyDelete