Labels

Thursday, November 22, 2012

Kahwin? Kenapa aku takut?


Bila kau nak kahwin?
Omaigod
Aku paling benci soalan ni diajukan pada aku

Hari ni
Aku terfikir sendiri
Bila aku nak kahwin?
Macam nak carut kat diri sendiri sebab tanya soalan yang diri sendiri tak suka
Kahkahkah

Not funny

Kenapa aku tak kahwin lagi?
Aku tanya lagi diri sendiri
Aku cuba fikir
Kenapa erk?

Takut tak cukup duit tanggung anak orang
Macam lawak, tapi aku percaya, ramai lelaki fikir macam aku sebab tu lambat kahwin. At least, nak kene sediakan makan minum dan perbelanjaan peribadi yang mencukupi walaupun isteri bekerja juga. Mana boleh, sebagai lelaki kene pastikan bagi nafkah zahir mencukupi juga. Bila aku tengok gaji aku sekarang, aku tak cukup duit lagi nak tanggung semuanya. Dengan hutang kereta, PTPTN, sewa rumah, mak ayah, utiliti, barang peribadi dan sebagainya. Makan pun cukup untuk sorang. Macam mana?

Takut isteri kawal aku
Haha.. Apa la jantan macam ni. Hey.. Jangan pandang mudah okay. Perempuan sekarang asik nak lawan lelaki. Nak tunjuk ego dengan lelaki. Semua nak ikut kehendak dia. Kalau nak minta tolong ke ape boleh tahan. Ini da masuk hal peribadi yang malas ni. Contohnya, bab pemikiran, minat, sifat kita. Benda ni semua dah memang diri kita. Takkan nak ubah. Kalau kau jalan kengkang, boleh la kau nak kepitkan. Kalau aku jalan beradab sebab hormat orang, mana boleh kau tegur aku ni lelaki sopan sangat sampai dah nampak macam perempuan. Ni contoh la. 

Takut tak mampu bagi perhatian
Sekarang aku single. Aku wat hal sendiri saja. Tak perlu selalu fikirkan orang lain. Balik umah, buat hal sendiri. Kalau dah kahwin, balik rumah, ada isteri kat umah. Kang kalau aku duduk lepak tengok tv, ke hulu ke hilir dalam rumah tak pandang isteri, nanti apa pula isteri cakap. Takkan setiap masa nak tegur isteri. Hai isteri. Eh! awak ke isteri. Haha.. Bila bercinta kita tak mesej pon dia bukan main lagi marah. Aku dah penah rasa. Dah pernah putus cinta sebab aku tak layan mesej. Awal-awal bercinta je selalu main mesej. Da lama sikit, dah tak tau nak cakap apa. Haha.. Aku ni plak, dalam satu-satu masa, aku rasa nak menyendiri, taknak ada orang kat sebelah, taknak ada orang call. Aku nak tenang je untuk beberapa hari.

Ouke
Itu je kot wat masa ni
Tengah-tengah berblog
Akak aku call
Ni pon da nak kol8 malam
Da nak balik dari opis pon
Salam
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

No comments:

Post a Comment