Labels

Monday, November 26, 2012

Kalau Aku Dah Kawen Dan Ada Anak Sendiri Macam Mana?


Hye Guys
Salam

Akhir-akhir ni duk jaga anak buah
Aku plak asik duk terfikir pasal kawen
Hahaha

Aku dah bersedia ke?
Awek pon tarak

Tapi kan, bila hari-hari duk main ngan budak ni
Aku cube mendalami
Kalaulah aku dah beberapa tahun kawen
Ada anak-anak pulak tu
Aku pernah cakap kan yang aku ni kadang-kadang nak sendiri
Taknak serabut ngan orang lain
Tapi kalau ada anak-anak macam mana?
Balik kerja, anak akan carik kita
Kita sebagai kaum bapa ni seolah-olah istimewa bagi anak-anak
Chewah.. Cakap macam da kawen
Pagi kita turun pergi kerja, malam baru balik
Anak akan teruja bila nampak kita
Bukan selalu nampak
Sekali dah jumpa kita, anak-anak sambut kita dengan gembira

Sejak kakak aku datang rumah aku ni
Aku banyak habiskan masa dengan nak buah aku
Bawak jenjalan
Aku balik kerja, layan kerenah diorang
Dengar diorg bercakap
Bergurau dengan diorang


Ni anak buah yang datang umah aku sekarang ni
Ada lagi si kecil


Budak ni baik sikit
Tak berapa nak meragam la

Tapi yang besar tu
Aduyai
Nak mengeluh tak boleh, budak-budak nak membesar kan
Huhu

Yang abg tu ok sikit
Yang adiknya, perempuan tu
Nakal yang amat
Suka kacau adik kecil dia
Lepas tu banyak jugak la barang-barang dalam umah aku dikerjakannya
Semua benda jadi permainan dia
Haha


U see?
Dengan kacip sireh aku tu da terpacak kat tepak
Langsir manik aku da tercabut da

Tapi aku tak kesah pon
Aku faham budak-budak
takkan semua benda kita nak larang
Unless kalau benda yang boleh merbahaya kan mereka

Pernah sekali
Aku bawak diorang berdua jenjalan
Kami bertiga je dalam kereta
Diketuknya dashboard kete aku sambil nyanyi kuat-kuat dua orang ni
Aku terdiam jer
Nak larang sebab bingit telinga
Tapi diorang tengah enjoy happy life
Kesian sangat-sangat
So, aku sabar je la

Fine
Aku rasa aku dah boleh jadi seorang bapa
Kahkahkah
Tak lawak pon

Seronok bawa diorang jenjalan


Enjoy their trip
Main-main
Tapi tak tahannya
Duk dalam kereta, mengamuk
Nak balik cepat la
Mengantuk la
Macam-macam lagi
Arghhh
Aku tak layak semula jadi bapa
Haha

Semalam bawak akak aku satu famili jenjalan
Akak aku nak shopping baju
Ouke
Boleh je aku bawa diorang jenjalan
Sementara mak dia bershopping


Aku pulak?

Jaga anak


Dengan badan aku dah macam bapak orang
Macam dah berisi lepas kawen
Hahaha
Nasib baik budak tak meragam

So
Nak kawen cepat ke tak nak?
Aku dah sedia ke?
Kene fikir 100kali lagi
Muahahaha

Ouke
Sampai sini saja
Bye..
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

No comments:

Post a Comment