Labels

Monday, July 26, 2010

Majalah Facebook: Kontroversi Gambar Hangat Facebook

Satu ketika dulu facebook aku jadi kontroversi jap. Actually aku da tutup iPhone buku. Tapi sekarang bila da jumpe beberapa orang kenalan facebook, ramai plak yang tanya aku pasal gambar yang pernah jadi kontroversi awal suku tahun pertama 2010 ni. Gambar yang aku edit guna photoshop.

Jadi aku terfikir la nak wat rencana sket ala² Majalah 3 tapi versi aku, Majalah Facebook, menyingkap kembali kontroversi lampau...



Kontroversi yang sampai aku dapat kawan seramai 700 orang dalam masa 1 hari. Wakakaka.. Banyak tohmahan yang aku trima dari idea diorang. Ada yang fikir positif, ada yang fikir negatif.

Gambar tu aku masukkan lebih kurang sebulan sebelum tu. Siap jadi gambar profil. Lepas dari tu, aku tukar gambar. Then ada sorang peminat ni dia komen positif pada gambar tu. Maybe masuk news feed dia kot, sampai member² dia nampak, terus jadi femes gambar aku. Sebelum tu juga aku subscribe FB Celcom SMS, nasib baik aku unsubscribe awal² sebab balik kampung. Sampai jerk kat kampung, aku bukak fesbuk lepas solat subuh. Tengok² cecah 200 lebih notification termasuk like dan komen. Belom lagi tengok friend request sampai 150 lebih pagi tu saja. Belum tengahari, da cecah 400 lebih friend request. Mantap..

Ni gambar fesbuk yang aku maksudkan..

Korang nampak tak berapa orang like & berapa ratus komen?
Klik la untuk paparan lebih seksi.. Tapi kene login fesbuk dulu..

Aku nak ucapkan ribuan terima kasih kepada semua kawan² fesbuk yang bagi komen positif dan negatif pada gambar aku ni. Yang kurang, sama² la kita tambah, yang lebih, sama² la kita kongsi. Kepada korang yang belum lagi jadi friend list aku, add la aku ya.. Thanks all...

Klik pada gambar untuk add

Lagi satu pesanan: Jangan lupe follow blog aku ni tau.. Kehkehkeh...
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

No comments:

Post a Comment