Labels

Sunday, July 25, 2010

Jangan Main² Dengan 'Burung'!!!

 Asrol ada citer sket nak cerita ni... Pasal 'Burung'.. haha.. Sebelum tu, Asrol nak teka-teki dulu..

Burung yang mengeram telur adalah burung jantan ke betina? Jawapan akhir cerita..


Disebuah Negara barat, seorang pemuda sedang duduk bersantai meminum arak sambil memegang ‘anu’nya… Kemudian, dia didatangi seorang budak lalu bertanya kepadanya…

“Eh..! Bang,apa yang abang pegang tu…?”

Pemuda itupun menjawab “ Ooo… Ini ‘burung’….”

Budak itupun berlalu pergi. Beberapa minit kemudian pemuda itupun tertidur tanpa menyedarkan diri kerana terlebih minum arak. Setelah terbangun dari tidurnya, pemuda itu hairan sambil bertanya.

“Dimana aku ni..?”

Kemudian doktor yang merawatnya berkata. “Sabar, Encik sekarang berada di hospital, sebab encik telah dianyai, kemaluan encik telah dibakar.”

Pemuda itu terkejut beruk…. ”Apa!!!!! ”

Seorang pegawai polis bertanya, ”Sebelum encik pengsan, siapakah orang terakhir encik jumpa?”

Pemuda itu menjawab, “Hanya seorang budak yang berumur kurang lebih 7 tahun.”

Beberapa jam kemudian, budak berkenaan ditangkap dan disoal siasat. “Kenapa kamu menganyai pemuda ini?”

Lalu budak itu berkata, “Saya x ada maksud untuk menganyai dia…”

“Masud kamu…?” kata polis itu…

Lalu budak itu berkata, “Tuan, begini ceritanya… Ketika dia sedang tidur, saya mengusap-ngusap ‘burung’nya…Lama kemudian, burung dia meludah ketangan saya… Saya pun marahlah. Saya patahkan leher ‘burung’nya,’telor’nya saya pijak sampai pecah….

Kemudian sarangnya saya bakar.. Tetapi saya hairan kenapa ‘burung’nya x nak terbang…?
Pemuda dan polis!@##$%^&




Jawapan teka-teki tadi..
Tada... Jantan la......
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

No comments:

Post a Comment