Labels

Wednesday, May 19, 2010

Laman Sosial MyFriends2U.com

Ni sebuah lagi laman web sosial untuk penagih cyber. MyFriends2U. Lagi bestnya, laman sosial ni dilancarkan oleh Kementerian Belia dan Sukan. Malaysia juga ada inisiatif untuk membangunkan komuniti sosial maya sama seperti Friendster (March 22, 2002), Facebook (February 4, 2004), MySpace (June 2006), Twitter (2006),  dan pelbagai lagi.

MyFriends2U.com tak kurang hebat fungsinya. Lebih kurang jerk dengan fungsi Facebook. Tapi apa yang membanggakan adalah ia hak milik Malaysia. Kita patut berbangga dengan usaha kerajaan menandingi keupayaan negara maju lain.


Tapi MyFriends2U.com sebenarnya perlu ada imej tersendiri. Kalau fungsi lebih kurang sama macam Facebook, apa guna MyFriends2U.com? Apa yang aku tau, MyFriends2U.com sebenarnya adalah mendekatkan golongan belia Malaysia dengan aktiviti berfaedah dan merancang aktiviti bersama menggunakan MyFriends2U.com. Motifnya lebih kurang mempelbagaikan laman sosial supaya golongan belia lebih dekat dengan penggunaan atau kepentingan internet.

Aku harap, sutu hari nanti, MyFriends2U.com ada imej / identiti tersendiri yang membezakan MyFriends2U.com dengan laman komuniti yang lain. Contohnya selain permainan internet dan sembang bual, turut dimuatkan berita percuma dalam negara, storage perkongsian file, ruang untuk menjalankan bisnes online, khidmat nasihat kewangan, peluang pekerjaan, blog dan sebagainya.
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

5 comments:

  1. bgs ke?, mu ada buat akuan gak ke?

    ReplyDelete
  2. mmg sebiji mcm FB..tu la aku setuju dgn ko, sepatutnya ada imej tersendiri..baru la ada kelainan..

    ReplyDelete
  3. Kerol.. aku ada la akaun dia.. Sebab aku nak kaji lu.. Lau x, x guna aku cakap lau xtau isi dlm yg sbnar..

    Betul mubina, jgn asik duk duplicate org nyer jerk..

    ReplyDelete
  4. Antara laman sosial malaysia yang terbaru 2014 www.warisan.net

    ReplyDelete