Labels

Tuesday, June 26, 2012

Hari 9: Jom Tinjau Lagi Makkah Al Mukaramah

Subuh hari ni
Aku dapat jugak tengok orang usung keranda
Kat Mekah ni
Setiap kali lepas solat
Mesti ada solat jenazah
Maksudnya, sentiasa ada kematian di Tanah Suci ni
Beruntung orang tu kan
Huhu
Bayangkan, berapa ramai yang solat jenazah untuk korang
Yang kat sana tu kebanyakan bukan calang-calang orang jugak


Lepas balik dari solat subuh
Ada majlis baca yasin plak kat hotel


Sayu bila baca yasin kat sini
Huhu


Kau tengok tu
Pergi solat zuhur bukan main bergaya
Haha
semua tu ada fungsi
Elak pancaran matahari yang cerah, tutup panas kepala

Masa kat sini
Kesihatan aku terganggu jap
Hidung berdarah la
Sakit tekak la
Nasib baik tak demam je
Manja sangat badan aku ni
Hahaha


Balik dari solat zohor
Selalu je keadaan macam ni
Ada orang derma makanan kepada yang susah
Macam-macam diorang dapat
Kadang-kadang dapat nasi arab
Siap ada ayam lagi


Perjalanan ke hotel aku

Kerja-kerja roboh bangunan ni la wat keadaan lagi teruk
Berdebu udara

Van jenazah hantar jenazah di Masjidil Haram
Banyak tuh

Ni versi petang ke malam pulak


Suasana maghrib
Tinggal 15 minit lagi nak masuk waktu

Tu la hotel aku
Hahaha
Tipu jerk
Tumpang bergambar
Hari-hari aku lalu sini
Dekat ngan pintu King Abdul Aziz
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

No comments:

Post a Comment