Labels

Friday, June 29, 2012

Hari 12: Balik Malaysia

Aku beruntung (tak banding dengan sesiapa)
2 kali dapat solat Jumaat kat Masjidil Haram
Seronok sangat
Hari ni aku kene buat tawaf wida'
Tawaf ni tawaf selamat tinggal
Sebab aku dah balik Malaysia hari ni
Petang
Kene buat 7 pusingan tawaf sahaja
Aku buat 6 pusingan lepas subuh
Lagi 1 pusingan aku nak buat lepas solat jumaat
Sebabnya, kalau aku buat 7 pusingan terus
Aku dah tak boleh solat dalam kawasan Masjidil Haram

Ni aku nak cerita sikit
Lepas solat jumaat
Aku buat lagi satu pusingan terakhir
Lepas solat sunat tu
Mak ai
Air mata berderai macam tak ingat dunia
Aku betul-betul tak boleh kawal
Memandangkan dah nak tinggalkan Mekah
Sedih sangat

Gambar tak banyak la sebab lepas tawaf wida'
Tak boleh amik gambar
Sampailah keluar dari tanah haram

Ni kawasan padang pasir masa nak ke Airport Jeddah

Ni lah sebahagiannya
Tempat apa entah
Huhu
Parking kereta kot

Nampak tak flight tu?
Hihi
Selamat tinggal Makkah & Madinah
Sehingga kita berjumpa lagi
Harap aku dapat pijak lagi kaki ke sini
Aamiinnnn

Ada lagi sambungannya
Masa dalam flight
Kan dekat Jeddah ni dah pon petang
Naik flight jam 10 malam
Tapi kat Malaysia dah pagi nak ke subuh
So, jam kat telefon dah masuk ke 30hb Jun 2012 semasa dalam flight

Tada..
Macam biasa
Aku da malas nak amik gambar sebenarnya
Tapi menu ni amat tertarik
Haha
Ni dinner plate tau

Ouke
Dah nak sampai ke KLIA
Nampak landasan tu?
Masa ni flight da nak mendarat atas landasan KLIA

Bye Uols
Thanks sebab luangkan masa TravelLog aku ke Makkah Al Mukaramah
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

No comments:

Post a Comment