Labels

Saturday, February 13, 2010

Facebook aku bikin kecoh dalam masa 1 hari

Gambar yang aku add pada 19 Dec 2009 tetiba bikin hot dalam masa 1 hari semalam.. News feed terbaru Facebook kini lebih cepat menyebarkan aktiviti kawan kepada seorang kawan kita.
Ni la gambar yang bikin hot tu..

Hehe.. Memang hot kan? Ada yang tanya Gay k? Dengan sapa? Banyak lagi soalan.. Ada yang terkejut tapi ada juga yang dah terbiasa dengan dunia teknologi sekarang. Lebih mengejutkan aku, dalam masa 1 hari, aku terima lebih 300 komen, lebih 100 like dan 150 friend request pada 12 Feb 2010. 
 Tengok.. Makin bertambah komen, like, dan friend request.. Hurm.. Gambar ni jadi kontroversi. Ada yang matanya 'buta' sebab terpedaya dengan helah superimpose yang aku buat. Ada juga hatinya 'buta' sebab tak pandai menilai hasil seni. Tapi ada yang bagi gambaran positif.
Camni lah, ada yang pikir elok, ada yang tak.. Yang pikir tak elok tuh, jangan la main 'sembur' je kat orang. Cakap guna otak la. Tak tau hujung pangkal da nak 'sembur²' orang. Yang komen bukan² tuh, aku cakap kat korang, kalau da dasar otak kotor tuh, memang takkan nampak yang elok, dia akan nampak yang kotor je la.. Sdiri otak kotor, nak cakap orang otak kotor. Lu pikir la sdiri. Nak tunjuk baik tuh, pikir la yang baik² ajer.. Nasihat cara profesional la sket..

Moral:
Apa motif aku letak gambar macam ni? Bagi aku ia adalah seni. Geli jerk seni.. Hehe.. Kalau orang yang pandang benda ni seni, orang tu akan fikir benda tu positif, yer la, unik kan? Orang takkan berani kalau letak gambar betul, tapi aku berani letak sebab aku pandang ini kerja seni dan gambar superimpose. Ada yang cakap, cuba edit benda yang positif sket. Masalahnya kalau da pandangan tu negatif, aku edit la benda yang positif macam mana pon, dia tetap fikir negatif. Gambar ni memang nampak negatif, tapi cuba fikir positif, adakah semua orang boleh buat? Ada tak korang fikir, aku bagi idea positif pada korang untuk buat lebih baik? Berapa ramai yang terfikir untuk buat gambar macam ni? Ada tak korang rasa tercabar untuk belajar buat editing @ super impose macam ni? Ada tak korang cube untuk fikir idea yang lebih kreatif untuk buat yang lebih baik dari ni? Semua tu positif kan? Masalahnya pada orang yang otak negatif akan selalu fikir semua perkara adalah negatif. Jangan suka menjatuhkan moral orang lain, tapi sebaliknya cuba la bangunkan minda orang lain. Jadilah 1 Malaysia, sama jatuh, sama bangun.. Open la minda tu luas²..

P/s:
Kepada semua yang bagi komen positif atau negatif sekalipon, yang add aku jadi kawan dan like gambar tu, aku ucapkan ribuan terima kasih.. Aku amat hargainya.. Yang negatif, kita jadikan positif. Kurangkan kontroversi, tingkatkan prestasi.. Ada yang ingin belajar cara nak buat tu, tunggu la aku post kat sini, aku ajarkan korang camne nak buat. Pape pon.. Stay keep in touch dalam fesbuk dan blog aku.. Be my follower at blog.. Trima Kasih...
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

11 comments:

  1. Kadang2 bila kita sendiri yang create kontroversi pun boleh bengang dengan kontroversi. Tak mo sakit hati, elakkan kontroversi. ;)

    Btw, nice job there. Terer kamu edit.

    ReplyDelete
  2. Thanks mak long.. nasihat berguna tuh..

    ReplyDelete
  3. u r so good in making superimpose.its impressive me...

    but, u xbleh marah orang tu dgn cakap org tu berfikiran kotor....

    cthnye..baca ayat bawah ni:

    1.Aminah merenung batang yang semakin menegak itu, dia terus mengusap-usap batang tersebut, kelihatan air putih mengalir keluar. Aminah pun menjerit "..Nek lemang ni nak buat macam mana, dah masak rasanya.."..

    2.Jalal meramas-ramas kemuncak kedua-dua bukit kecil itu, hatinya puas dan semangatnya semakin berkobar-kobar, jari-jemarinya terus menguli tanpa henti. Jalal tidak sabar hendak menyiapkan model untuk projek sainsnya itu yang bertajuk "bentuk muka bumi di kawasan berbukit bukau."

    Kesimpulannya, Jika ko langsung tidak terfikirkan aper-aper mengenai seks semasa membaca 2 cerita diatas, ini bermaksud ko bukanya seorang yang normal. Sebaliknya jika ko terfikirkan sesuatu yang berkaitan dengan seks....jangan ler ko risau, sebab u adalah seorang yang normal..aku normal.....hehehee?

    bagi aku, benda tu normal kalo org pk bukan2 pasal gambar tu...kalokonak tau lagi, dalam politik pon byk yg guna superimpose..
    kalo nk tgk sini..
    http://www.pisau.net/2010/02/perang-kartun-2-kuncu-wali-selipar-buat.html
    ok?
    jangan marah lak...thanks for reading...salam

    ReplyDelete
  4. memula saya nak ckp gmbr tu agak gempak sbb mmg nmpk real bila sekali imbas. n honestly saya pn terkejut at first tgk gmbr uh.

    second , u shud be proud if bile orang tu percaya yang gmbr tu real sbb kat sni membuktikan yang awak berjaya mengeluarkan emosi dan pendapat orang sama ada dari sudut negatif atau positif dan walaupun mereka tu awak angap buta seni atau pun tak.sbab bagi saya sesuatu karya yang berjaya menyentuh perasaan dan akal manusia tu dah dianggap bagus. sama ada dia dari sudut positif atau negatif itu sebenarnya biarlah dari perspektif masing2. ok

    rasenye baik awak terima segala tomahan2 yang awak dapat dengan rasional .anggap itu adalah impak pada karya yang awak hasilkan.dan kalau ini dapat menyedarkan orang untuk terus berubah jadi xsalah.

    so , relaks .xpayah marah2 .biarkan orang yang suke sembur terus menyembur. dan bagi masyarakat sekeliling befikir.

    great job

    ReplyDelete
  5. wah pic ni masuk blog la..
    huhu
    sabar je la k..
    kurgkan kontroversi..
    :)

    ReplyDelete
  6. adk, buat la lg kntroversi lepas raya cina ni...hahaha

    ReplyDelete
  7. good job bro...
    aku suka seni seni ni...

    ReplyDelete
  8. To anonymous and gunki: thanks a lot sb bg nasihat amat bguna.. korg mmg best...

    Yg len2 tuh.. thanks jgk tau..

    ReplyDelete
  9. that pic so cool and fantastic...i like it..hehe..ur creative guy...:-)

    ReplyDelete