Labels

Tuesday, February 02, 2010

Bad day..

STOP!!!

Huhu.. Nak tau x? Awal pagi kat opis tadi, ada la sorg member opis aku nih, suke wat baik. Kadang² macam nak meraih perhatian orang pon ada.. Dipendekkan cerita, aku ngah bergurau ngan akak opis, cakap akak tu lawa, akak tu cakap, xleh la nak puji aku sayang² sebab dia da kawen. Aku pon gurau lagi (time tuh, mamat ni lalu), aku cakap la, x jadi la puji, tarik balik, akak x lawa la rini. Ngan selamba badak mamat ni cakap kat aku, len kali lau nak bgurau tu jangan sampai orang lain kecik ati. Pergh, berderau darah aku cam nak sound jerk, tapi sabar itu indah. Aku diam jerk sebab dia sound aku skali tu, lau berkali, mau gak aku balas balik..

Moral: 1- Jangan terus serkap jarang orang
                kalau kita xtau asal usul perkara.
           2- Tetapkan sabar sebab sabar itu 
                indah sangat.
           3-Kalau nak nasihat tu, jangan sampai 
              "mulut busuk", cakap sampai orang 
              kecik ati ngan nasihat kita tuh..

p/s: Jangan terlalu ambil hati ngan sesuatu perkara, kadang² yang buruk itulah mendewasakan kita..
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

No comments:

Post a Comment