Labels

Monday, January 12, 2015

Square Kufi Asrol Mania

Bismillahirrahmanirrahim...

Salam korang.. Weekend ritu aku duk surf internet. Lepas tu terjumpa lah satu video nak buat kufi guna Illustrator. Sebelum ni aku penah buat tapi pakai software apa entah. Buat mudah tp nak save tak boleh, kena printscreen apa bagai. So, aku sempat buat logo Asrol Mania je.

Asrol Mania Kufi 2014

Kalau korang nak tau. Sejarah kufi ni dari kurun ke14 lagi dah ada. Iaitu orang buat atas duit syiling Islam lebih kurang.

Weekend lepas aku duk main-mainlah dengan Illustrator plak.

Kufi Illustrator

Dah buat macam-macam dah guna Illustrator. Sebenarnya tiru orang jugak, cuma aku ubah kolor je. Aku buat sendiri sebab senang nak edit guna Photoshop. Kalau amik yang google punya nak edit dah tak cantik dah..

Lepas tu, semalam dapat idea nak perelokkan kufi Asrol Mania tu. Nak tambah logo sendiri. Wat masa ni xda plan nak tukar logo Asrol Mania. Aku kene tetapkan pendirian.. Hahaha..


Logo bulat tu letak je tengah-tengah. Nanti nak watermark kat mana-mana gambar aku edit mudah sikit. Kufi dan logo masuk skali. Contohnya wallpaper desktop bawah ni.


Kurlas tak.. Haha.. Aku tengah pikir macam mana nak print dah tampal atau frame kat dinding rumah ni. Hurlm...
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

No comments:

Post a Comment