Labels

Sunday, June 27, 2010

Muak Wartawan Guna Perkataan Berulang

Aku selalu la baca paper ni, berita OK tapi kadang² kebiasaannya la wartawan diorang ni guna ayat sama jerk. Ayat yang selalu aku nampak ni biasanya untuk berita muka utama dia. Kalau korang pon perasan, ayat dia lebih kurang macam ni.

Anak setan. Itulah ungkapan sesuai kepada seorang remaja.. bla bla bla..
Suami durjana. Mungkin itu ungkapan paling sesuai kepada seorang lelaki yang.. bla bla bla..
Isteri jalang. Perkataan yang tepat sekali kepada seorang isteri.. bla bla bla..
Menantu hantu. Mungkin perkataan yang paling tepat kepada seorang menantu yang.. bla bla bla..

Oit.. Please la.. Leh tak guna perkataan lain sket. Aku muak la baca perkataan sama.. Setiap kali aku baca, aku macam pening² sket dan macam nak muntah jerk.. Wakaka.. Kadang² bila aku baca tajuk akhbar tu, kalo dia tulis, "Anak Derhaka" , "Datuk Kaki Ampu" , "Anak Saudara Durjana" atau macam² lagi, aku da boleh agak mesti akan ada "Itu mungkin ungkapan yang paling sesuai.."

Eeiii.. Muak la beb..
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

No comments:

Post a Comment