Labels

Monday, January 18, 2016

Design Rumah Idaman

Walaupun hajat nak ada rumah sendiri lambat lagi, entri ni just nak simpan saje. Nak berangan dulu rumah. Haha.. Ini kalau ada duit, aku plan nak buat rumah sendiri, kecik dan compact. Maksudnya, walaupun kecik, tapi ada lah ciri-ciri yang aku nak dan perlu. Ciri-ciri dia, ruang tamu tak nampak bilik, toilet banya, dapur luas, beranda kat luar yang luas dan tenang, laluan air yang tak bertakung. Ala-ala macam resort dalam hutan, tapi taknak duduk dalam hutan. Rumah kalau boleh tak duk betul2 atas tanah sebab aku ni kan penggeli. Haha..

Ritu aku ada tengok satu design rumah ni, kecik dan cantik. Mesti korang pelik kenapa aku nak kecik? Sebab besar2 nanti kang isau 'ada' yang menumpang. Penakut kan..? Haha.. Pastu dah plan nak ajak mak ayah duk skali, so, nak la rumah yang friendly untuk orang tua. Kang besar2 kena jalan jauh.

Ini design rumah yang aku rasa best. Luar dia lagi best dari dalam, bagi aku lah..










Pastu ada nampak lagi pattern rumah kayu yang menarik. Rumah kayu ni menarik sebab design dia tu lebih berseni. Tapi kalau aku buat, dari batu la kot.. Campur2.. Hihi.. Batu murah sikit dgr citer..


























Nanti kalau ada masa nak google aplication design rumah. Hihi.. Biar aku design sdiri.. Amacam..
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

1 comment: