Labels

Sunday, April 14, 2013

Dilema


Salam..

Tajuk ringkas, isi yang aku nak luahkan ni tak lah seringkas tajuk..

Aku betul-betul dalam dilema. Nak carik keje lebih bagus? Tak.. Nak carik kerjaya lebih bagus. Yes..

Beza tu. Keje nak lebih bagus, ko tido la.. Kerja bagus tu. Hahaha..

Kerjaya yang lebih bagus means..
Kerja yang seimbang dengan gaji, gaji yang seimbang dengan gaya hidup..

 Aku sekarang sedar, aku ni advance dalam kemampuan aku. Maksud aku, gaya hidup dah melampaui kemampuan. Haha.. Nak undur / kurangkan, dah tak nak. Aku rasa ini yang patut aku dapat. So, tak salah kalau aku cube cari yang bersesuaian dengan life aku sekarang.

 Kerja sekarang dah cukup bagus bagi aku. Seronok dengan kerja. Kadang-kadang tak tertanggung dengan kerja overload, tapi itukan cabaran. Why not aku gigihkan diri. Tapi aku tahu, mesti ada yang lebih baik dari apa yang kita ada.

Allah takkan mengubah hidup sesuatu kaum melainkan mereka mengubahnya..

Semua orang tahu kan ayat tu. Aku nak tukar kerja. Dah usha beberapa tempat. Cuma aku tak yakin aku akan dapat yang terbaik dengan peluang tu. Mana tahu, silap langkah. Bab gaji, boleh la aku pertimbang mana yang lebih baik. Tapi peluang masa depan macam mana? Adakah maintain atau lebih baik? Atau aku kene sabar seketika lepas tu usaha lebih sikit. So, bila aku tukar kerja, at least aku dah bersedia.

Solat Istiqarah.. Bagus usaha ni. Paling tepat. Tapi aku takot, bila aku dapat petunjuk, aku masih was-was. Mungkin rasa bersalah.. 

So, macam mana erk?
Terima kasih kerana membaca Sila ke untuk info menarik

No comments:

Post a Comment